15 Nisan 2012 Pazar

HAYAT SEÇTİĞİNİZ KADINDIR .....

....sanatçı: MUAMMER YANMAZ ....


Hayat seçtiğiniz kadındır
Harun Reşit savaşta esir aldığı düşman generale "Hayatını bağışlarım ama bir şartım var" der. "Kadınlar hayatta en çok ne ister? Bu sorunun cevabını getir kurtar kelleni."
General, Kaf dağındaki bir cadının bu sorunun cevabını bildiğini öğrenir. Günlerce gecelerce at koşturur, cadıyı bulur ve sorar:
- Kadınlar hayatta en çok ne ister?
Korkunç cadı, evlenmesi kaydıyla generale doğru cevabı vereceğini söyler. Hayatını kurtarmak için general, çaresiz bu şartı kabul eder. Cadı, evlenme sözü aldıktan sonra, "Kadınlar en çok kendi özgür iradeleriyle hareket etmek ister!" cevabını verir.
Harun Reşit, generalin hayatını bağışlayarak onu ödüllendirir. Ancak o, cadıya evlenmek için söz vermiştir. Evlenirler. İlk gece, o korkunç cadı dünyalar güzeli bir afete dönüşür. "Benim kaderim böyle...
Günün sadece yarısı güzel olabilirim, diğer yarısı çirkinim" diye izahat verir cadı. Ve kocasına sorar:
-Ne dersin? Geceleri seninleyken mi güzel olayım, yoksa gündüzleri dışarıdayken mi?
General, kadınları mutlu edecek formülü öğrenmiştir ya, doğru cevabı bulur:
-Sen bilirsin. Kararı kendin ver.
İşte o an, cadı, sonsuza kadar güzel bir kadın olur ve öyle kalır... Peki, bu masaldan çıkarılacak 3 ders nedir?
1. Kadınlar en çok kendi özgür iradeleriyle hareket etmek isterler.
2. Özgür iradesiyle hareket eden bir kadın her zaman güzeldir.
3. İster güzel olsun, ister çirkin, her kadın aslında cadıdır!
Hayatınız seçtiğiniz kadındır: Zevkli bir kadına rastlarsanız zevkiniz, bilgili bir kadına rastlarsanız bilginiz, zeki bir kadına rastlarsanız zekânız, mümin bir kadına rastlarsanız imanınız, şefkatli bir kadına rastlarsanız vicdanınız gelişir.
Hayatınız seçtiğiniz kadındır: Talep eden bir kadına rastlarsanız vazgeçtikleriniz, verici bir kadına rastlarsanız tembelliğiniz artar. Hayatınız seçtiğiniz kadındır: Dengeli bir kadın sizi mutlu, dengesiz bir kadın ise filozof yapar. Hayat kat kattır. Babil'in Asma Bahçeleri gibi yükselir. Bir kattan diğerine sizi yanınızdaki kadın götürür. Ve bugün durduğunuz kat, seyrettiğiniz manzara, gördüğünüz hayat, yanınızdaki kadının bulunduğu seviyenin manzarası ve hayatıdır... Hayatınız seçtiğiniz kadındır...



..alıntı:Ayhan Yalçın'dan...

5 yorum:

bücürükveben dedi ki...

:))))her kadın aslında bir cadıdır:))))hikaye güzeldi ve evet bence doğru her kadın kendi özgür iradesiyle hareket etmek ister peki şimdi bu yazıyı okuyunca insan merak ediyor acaba erkekler de kendi özgür iradeleriyle hareket etmek istemez mi?:)çok keyifle okudum, general de aklını iyi kullanmış:))

bücürükveben dedi ki...

Fotoğrafa baktıkça kimbilir ne acılar gördü, ne acılar çekti de bu hale geldi diye düşünüyorum:((kadın mı erkek mi anlayamadım..belki de savaş kurbanlarındandır..:(((200 yaşında gibi:((

ismail dedi ki...

:))) sanırım kadın ... ağız dolusu keyifle sigarayı içiyor valla.. ben bile bu keyifle içemedim sigarayı :)) yok, savaş bu kadına kurban olur :)) 3.şık kesin noktayı koymuş..daada bilmem :)))
--sevgiler--

BELGESEL - TR dedi ki...

Ben ilk baktığımda erkeğe benzettim evet galiba kadın. Yazılanların hepsine katılıyorum...

En iyisi forever alone ya :D

ismail dedi ki...

:)))